How Design Formula One

Definiciones F1


Definiciones

Partes de la Carroceria 1

Partes de la Carroceria 1

Partes de la Carroceria 2

Partes de la Carroceria 2

Alerón delantero – Formado por diferentes planos, flaps y winglets, es el primer elemento, cronológicamente, a la hora de definir la eficiencia aerodinámica de un monoplaza, ya que gestiona el flujo de aire alrededor del coche. Además de generar carga aerodinámica en el tren delantero, debe conseguir que el flujo sea lo más limpio -y eficiente- posible, evitando turbulencias en los neumáticos y brazos de suspensión.

Aquaplaning: Cuando hay más agua entre los neumáticos y la carretera de la que puede ser desplazada por la banda de rodadura de neumáticos, el coche “flota” y, por consiguiente, no puede ser controlado por el piloto. Las carreras de Fórmula 1 se pueden detener si existe el peligro de aquaplaning. En condiciones muy húmedas, el coche de seguridad se utiliza generalmente para mantener los coches a una menor velocidad.

Beam wing – Estructura inferior del alerón trasero que actúa como plano aerodinámico de un modo similar a cómo lo hace el superior principal. Generalmente, recorre toda la anchura del alerón trasero y, en ocasiones, se divide en dos al situarse a la misma altura que la estructura antichoque. Poco a poco va tomando protagonismo, ya que es uno de los elementos susceptibles de recibir los gases de escape.

Blistering – : Formación de ampollas en los neumáticos, causado por un uso excesivo. La consecuencia negativa es la reducción en el agarre.

Sobrecalentamiento en la parte interior del neumático, lo que provoca que la goma se separe de la carcasa y se formen ampollas en la banda de rodadura. Las causas de ese calentamiento pueden ser múltiples: un pilotaje demasiado agresivo en aceleración o en frenada, una presión muy elevada sobre los neumáticos en curvas rápidas y/o de radio largo o, incluso, una mala elección del compuesto a utilizar o una errónea puesta a punto.

Boat – Es el penúltimo elemento que recibe el flujo aerodinámico que llega bajo el morro y canalizado por los diferentes elementos aerodinámicos presentes entre el alerón delantero y el cockpit. Alimenta a los pontones y, en parte, al fondo que se encuentra bajo los mismos, ayudado por los deflectores laterales.

Briefing: En la reunión con los pilotos y los representantes de sus equipos, convocada por el director de carrera antes de cada Gran Premio, los debates actualmente se centran en cuestiones tales como las características especiales de la pista o cambios en las reglas o el formato del fin de semana. En los Briefing del equipo, el director de equipo, los ingenieros y pilotos establecen las estrategias para cada día del fin de semana del Gran Premio. La posterior revisión de la jornada de la carrera por este grupo, constituye la base para las futuras estrategias y mejoras técnicas, se llama el “debriefing”.

Camber – Inclinación del neumático respecto a la vertical del eje del mismo de modo que, cuando se toma una curva, la banda de rodadura se equilibra y toma contacto con el asfalto lo máximo posible. A mayor superficie de contacto, mayor agarre, pero también mayor riesgo de blistering por sobrecalentamiento.

Carga Aerodinámica/Downforce – Efecto basado en el principio de Bernoulli que consiste en la generación de sustentación o carga aerodinámica mediante diferencias de presión entre las zonas superior e inferior de un cuerpo.

Caster – Inclinación longitudinal que tiene el eje de pivote que permite el giro de las ruedas por parte de la dirección. Si el avance es grande la dirección se vuelve firme y vuelve con rapidez después de un giro, pero la hace lenta de reacciones. Si el avance es pequeño crea una dirección rápida pero nerviosa.

Centro de Gravedad – Punto respecto al cual las fuerzas que la gravedad ejerce sobre los diferentes puntos materiales que constituyen el cuerpo producen un momento resultante nulo. Cuanto más bajo se encuentre este punto, mayor estabilidad tendrá el monoplaza.

Chicane: Una “S”, doble curva cerrada, que reduce la velocidad obligando a los pilotos a pasar a través de ella en fila.

Conducto de freno – Elemento que refrigera los discos y pastillas de freno. Su tamaño es de suma importancia, pues los frenos de carbono deben trabajar a temperaturas muy concretas. Además, provoca mucho drag. En los últimos añós se ha intensificado su uso como generador de carga aerodinámica.

Cockpit: Es el espacio donde se sitúa el piloto para conducir el mono-plaza y se trata de una sección del chasis. Cockpit de un Fórmula 1

Deflector/Barge board – Panel de canalización aerodinámica utilizado por los ingenieros para intentar que el aire llegue lo más limpio posible a los pontones.

Difusor – Elemento utilizado durante décadas, ha tomado protagonismo en los últimos años debido a su perfeccionamiento aerodinámico. Se trata de un elemento situado en la parte posterior del fondo del coche -bajo el alerón trasero- que acelera el flujo aerodinámico al modificar el diferencial de presión entre la parte superior e inferior del coche. Cuanto mayor sea su tamaño y más aire reciba, mayor carga aerodinámica generará. Además genera muy poco drag, convirtiéndose en uno de los elementos preferidos por los ingenieros.

Drag/Resistencia – Fuerza que sufre un cuerpo al moverse a través del aire, oponiéndose al avance del mismo. Como regla básica, a mayor downforce, mayor drag.

Downforce: La fuerza que empuja el coche hacia abajo, permitiendo que el vehículo se «agarre» a la superficie de la carretera.

Drive-through penalty: Es una penalización que requiere que el piloto entre en el pitlane y pase a través de él, mientras obedece su límite de velocidad, y vuelve a la pista sin parar. No está permitido que se detenga.

DRS – Drag Reduction System o, lo que es lo mismo, sistema de reducción de drag instaurado en 2011 en el alerón trasero. Se trata de un plano móvil activado mediante dispositivo hidráulico o eléctrico que, al actuar, reduce el rozamiento del plano con el aire y proporciona velocidad punta adicional.

Flap Gurney – Aditamento aerodinámico de pequeño tamaño que crea un vacío detrás de sí, obligando al flujo que circula por debajo a llenarlo, generando así carga aerodinámica. Esto se consigue debido a que tras el flap se generan dos vórtices que giran cada uno en una dirección distinta, provocando que el flujo superior e inferior se ‘fusionen’. Existe una variedad del mismo en el difusor denominada Slotted Gurney.

FIA: Federación Internacional de Automovilismo. Organismo que organiza el automovilismo mundial y rige la inmensa mayoría de las asociaciones automovilísticas nacionales.

Flujo laminar – Movimiento de un fluido en el que las partículas se mueven de modo ordenado, estratificado o suave. Las láminas del fluido se mueven en paralelo sin mezclarse unas con otras.

Flujo turbulento – Movimiento de un fluido en el que las partículas se mueven desordenadamente, formando trayectorias similares a las de los remolinos.

Front Bulkhead – Tabique interior en el que termina en su extremo el morro del monocasco, y cuya altura máxima definida por la FIA ha propiciado los morros escalonados.

FOTA: Asociación de equipos de Fórmula Uno, sus objetivos son colaborar en el desarrollo de la Fórmula 1 y trabajar junto con la FIA y el titular de los derechos comerciales para mejorar el espectáculo de este deporte, mientras busca la reducción de los costes y un incremento de los ingresos.Primer comunicado

Graining: Debido al uso excesivo, los neumáticos muestran signos de corrosión y el compuesto de caucho se comienza a desintegrarse. Esto se conoce como Graining. La consecuencia negativa es la reducción en el agarre.

Grip: Palabra mágica para los pilotos e ingenieros de Fórmula 1. Se describe cómo la adherencia del coche a la pista y cómo esto afecta en las curvas rápidas. Una alta adherencia significa altas velocidades en el paso por curva. Los principales factores del grip son la aerodinámica, la carga creada por el vehículo y las propiedades de los neumáticos. Sin grip, un coche comienza a deslizarse o derrapar.

Intake/Snorkle/Inlet – Toma de admisión de aire para el motor, generalmente situada sobre el piloto. También se denomina de este modo a otro tipo de tomas de aire como la que utilizaban los ya prohibidos conductos F. Su fisonomía y tamaño es más importante de lo que parece, pues debe alimentar/refrigerar suficientemente, pero no ser excesivamente grande para no provocar un exceso de resistencia aerodinámica.

KERS – Kinetic Energy Recovery System por sus siglas en inglés, o sistema de recuperación de energía cinética. Recupera la energía no utilizada en el proceso de frenada, trasladándola posteriormente al motor para proporcionar potencia adicional. Suele ser eléctrico (baterías) o mecánico (volante de inercia) y, por reglamento, se utiliza durante 6,67 segundos por vuelta, otorgando una potencia aproximada de 80 caballos.

Morro/Nose – Parte más adelantada del monoplaza (en raras ocasiones sólo superada por el pano principal del alerón delantero) que divide el flujo aerodinámico, además de absorber energía en impactos frontales. Cuanto más alto se diseñe, mayor será el flujo aerodinámico que circula por debajo, aumentando la capacidad de carga aerodinámica.

Paddock: La zona de aparcamiento detrás de los garajes donde todos los equipos tienen sus camiones, recambios y auto caravanas para los pilotos (hoy en día autenticas demostraciones de poderío).

Parc Fermé: La zona donde los coches quedan aislados cuando termina la carrera. Sólo los comisarios pueden acceder a ellos para hacer verificaciones técnicas.

Pit: (Box) Cada uno de los recintos destinados a la asistencia técnica de los vehículos que participan en una carrera.

Pit Lane: Los garajes forman el Pit Lane, que es paralelo a la recta de salida, y está conectado por cada extremo a la pista principal. Al final del Pit Lane hay colocado un semáforo que regula la incorporación de los pilotos a la pista.

Pit wall: Muro de separación entre la pista y la línea de boxes, desde donde los comisarios y los miembros de los equipos pueden dar indicaciones a los pilotos.

Pit Stop: Dejar la carrera un coche para detenerse en el garaje para repostar, poner neumáticos nuevos, hacer reparaciones, ajustes mecánicos, o cualquier combinación de las anteriores.

Pontón/Sidepod – Estructura lateral que, además de ofrecer seguridad ante los impactos, guarda en su interior los radiadores, lastres y otros elementos propios de los Fórmula 1 como las baterías del KERS o los escapes. También cumple una función aerodinámica y su forma define en gran parte la eficiencia de la parte trasera, incluido el difusor.

Pull-rod – Suspensión por tirantes, en la que se genera movimiento de tracción. Sistema más ligero, con menor Centro de Gravedad y aerodinámicamente más eficiente.

Push-rod – Suspensión por empujadores, en la que se genera movimiento de compresión. Sistema más sencillo de diseñar y más resistente.

Rake – Ángulo de inclinación respecto al suelo del eje trasero del monoplaza. Cuanto mayor sea, más cerca del suelo actuará el alerón delantero.

Snow plough – Su traducción literal es ‘quitanieves’ y McLaren lo utiliza bajo el morro desde 2010. Su función es la de canalizar el flujo que discurre por la parte superior del canal existente bajo el morro, a modo de boat miniaturizado. Dicho elemento, permite la eliminación de los turning vanes.

Safety car: Coche que se utiliza para comprobar el estado de la pista, justo antes de comenzar una carrera, y para reducir la velocidad de los pilotos durante el transcurso de la prueba en caso de accidente o en condiciones meteorológicas muy adversas, obligandolos a circular detrás de él hasta que termina la incidencia.

Shakedown: La Federación Internacional del Automovilismo (FIA) autoriza, en la semana previa a un Gran Premio, probar los monoplazas que se utilizarán para la carrera en una distancia de tan sólo 50 kilómetros.

Set-up: En los coches de carreras, el set-up del coche es el conjunto de los ajustes efectuados en el vehículo con el fin de optimizar su comportamiento (rendimiento, manejo, fiabilidad, etc.) Los ajustes pueden hacerse en suspensiones, frenos, transmisión, y muchos otros.

Slick: Estos neumáticos lisos y sin rayas en la banda de rodadura fueron proscritos por la FIA a finales de 1997. Esto se hizo con el objeto evitar el aumento de velocidad máxima – especialmente en las curvas – lograda debido a la mayor adherencia proporcionada por una mayor superficie del neumático. En el 2009 se vuelven a reintroducir en la Fórmula 1, para compensar la reducción del apoyo aerodinámico

Sobreviraje – Fenómeno que se da en un vehículo cuando las ruedas traseras pierden adherencia, provocando que la zaga se deslice hacia el exterior del a curva. Si dicho efecto no se controla, el vehículo girará sobre sí mismo (trompo).

Splitter/Tea Tray – Prolongación del fondo del monoplaza que vuela bajo el cockpit del piloto. Divide el flujo aerodinámico que pasa bajo el suelo y el que circula sobre el boat hacia los pontones. También puede utilizarse para colocar lastre y su flexibilidad está reglada por la FIA. Si lo hace demasiado supone una ventaja aerodinámica al permitir que el alerón delantero se aproxime más al suelo, pero si es demasiado rígido no cumple otra de sus funciones: proteger al fondo y al chasis de los pianos y los baches.

Stint: Cada una de las etapas que realizan los monoplazas entre paradas, para repostar o cambiar los neumáticos, durante la carrera. Se habla de “un stint largo” cuando se dan muchas vueltas sin parar.

Subviraje – Fenómeno que se da en un vehículo cuando las ruedas delanteras pierden adherencia, prococando que la parte delantera no gire y el vehículo tienda a seguir recto en la curva.

Turning vane – Se trata de un deflector más pequeño y más adelantado, generalmente entre las ruedas y el monocasco, en ocasiones integrado en los brazos de suspensión. Su función es la de dirigir el flujo aerodinámico al lugar deseado.

Traction: La capacidad de agarre a la pista, de los neumáticos traseros, para hacer que el coche pueda acelerar.

Undercut – Estrechamiento del pontón en su parte frontal que se extiende hacia la parte trasera del monoplaza.

WMSC: El Consejo Mundial del Deporte Automovilístico (WMSC) tiene la responsabilidad de todos los aspectos del automovilismo internacional. Se reúne al menos cuatro veces al año para decidir sobre las normas, los reglamentos, la seguridad y el desarrollo del automovilismo en todos los niveles, desde el karting a la Fórmula Uno.

Winglet – Alerón de pequeño tamaño que los ingenieros utilizan para generar carga aerodinámica o canalizar el flujo aerodinámico de un modo más limpio.

Wings: Alerones. Dispositivos instalados en la parte delantera y trasera del vehículo que producen carga aerodinámica. Esto permite velocidades más rápidas en el paso por las curvas.

Wishbone – Triángulo de suspensión.

F1-DICTIONARY
ADR Accident Data Recorder.Black Box for Formula 1 Cars
Aerodynamics The study of airflow over and around an object and thus an intrinsic part of Formula One™ car design.
Airflow The movement of air around the chassis of the race car. 
Anhedral The angle between an aerofoil and the horizontal when the wing is inclined downwards from its mounting.
Apex The middle point of the inside line around a corner at which drivers aim their cars.
Appeal Something that a team does on its drivers’ behalf if it feels that they have been unfairly penalised by the race officials.
Ballast Weights fixed around the car to maximise its balance and bring it up to the minimum weight limit.
Bargeboard The piece of bodywork mounted vertically between the front wheels and the start of the sidepods to help smooth the airflow around the sides of the car.
Bernoulli Effect states that the pressure of a fluid (liguid or gas), decreases as the fluid (liquid or gas), flows faster. 
Blistering This is what happens to a tyre, or part of a tyre, when it overheats. Excess heat can cause rubber to soften and break away in chunks from the body of the tyre.
Bodywork The carbon fibre sections fitted onto the monocoque before the cars leave the pits, such as the engine cover, the cockpit top and the nosecone.
Bottoming When a car’s chassis hits the track surface as it runs through a sharp compression and reaches the bottom of its suspension travel.
Boundary layer A layer of static to slow moving air adjacent to the surfaces of a moving body. Friction between the body and the surrounding air holds back the
flow nearest the surfaces, whilst the air further from the body in the mainstream flows past at unabated speed.
Brake balance A switch in the cockpit to alter the split of the car’s braking between the front and the rear according to a driver’s wishes. 
Camber An aerofoil with one surface (top or bottom) curved more than the other side is said to have camber.
Tyre camber is the amount that the top of the tyre leans into, or away from the car.
Track camber is the horizontal angle or curve on a track surface.
Carbon fiber Carbon based composite material,that is strong in tension but reasonably flexible. It can be bound in a matrix of plastic resin by heat,vacuum or pressure. It is strong, light and expensive
Cd Drag coefficient or coefficient of drag. It is determined by the shape and smoothness of shape of the object. In this case the car. 
Cfd Computational Fluid Dynamics.Equations that are known are programmed into computers. The computers provide solutions to the problem of external airflow over vehicle shapes. The body of the configuration and the space surrounding it are represented by clusters of points, lines and surfaces; equations are solved at these points. CFD is divided into three steps. Grid generation, numerical simulation and post-process analysis
Chassis Refers to all mechanical parts of the car attached to the structural frame. 
Chicane A tight sequence of corners in alternate directions. Usually inserted into a circuit to slow the cars, often just before what had been a high-speed corner.
Chord The distance between an aerofoil’s leading edge and its trailing edge.
Clean air Air that isn’t turbulent, and thus offers optimum aerodynamic conditions, as experienced by a car at the head of the field.
Cockpit The section of the chassis in which the driver sits.
Differential A set of mechanical gears that eqaulises the power between the left and right drive wheels, particularly when cornering, when the outside wheel travels
further than the inside wheel.
Diffuser The divergent (expanding) section of a duct which slows down airflow to reduce pressure loss. On an F1 car it is an upswept panel at the rear of the
underbody.
Dirty Air If another car is driving in front, it produces turbulence that can drastically reduce the effectiveness of the front wing. This is the so-called “Dirty air” effect. Under ideal conditions the front wing produces 25% of the cars total down force.
Downforce The aerodynamic force that is applied in a downwards direction as a car travels forwards. This is harnessed to improve a car’s traction and thus its handling through corners. 
Drag The aerodynamic resistance experienced as a car travels forwards
Drive-through penalty Drivers must enter the pit lane and re-join the race without stopping. One of two penalties that can be handed out at the discretion of the Stewards whilst the race is still running.
Flat spot What happens when a tyre is worn through on one spot after a moment of extreme braking or in the course of a spin. This ruins its handling, often causing severe vibration, and forces a driver to pit for a replacement set of tyres.
Force majeure A situation in which a team or driver had no option given the circumstances. Often cited for example if torrential conditions have left a driver or drivers outside the 107% qualifying target in qualifying, and they are duly admitted to the race.
Formation lap This is the last lap before the start of the race when the cars are driven round from the grid to form up on the grid again for the start of the race.
Gravel trap A bed of gravel on the outside of corners with the aim of stopping cars that fall off the circuit there. 
Grip The amount of traction a car has at any given point, thus affecting how easy it is for the driver to keep control through corners.
Ground Effects Downforce created by an a low pressure area between the underbody and the ground, and downforce created by the front and rear wings.
Installation lap A lap done on arrival at a circuit, testing functions such as throttle, brakes and steering before heading back to the pits without crossing the finish line.
Intermediate tyre A tyre that has more grooves and a more treaded pattern than the dry weather tyre, but fewer than the wet weather tyre, and is used in mixed conditions.
Jump start When a driver moves off his grid position before the five red lights have been switched off to signal the start. Sensors detect premature movement and a jump start earns a driver a penalty.
Laminar Laminar flow means the fluid is moving in smooth layers around the object. Air flow becomes turbulent moving from the front to the rear of the car, forced around obstructions such as mirrors, helmets, and rollbars. 
Left-foot braking A style of braking made popular in the 1990s following the arrival of hand clutches so that drivers could keep their right foot on the throttle and dedicate their left to braking.
Lift The upward reaction of an aircraft to the flow of air air forced over the shape of the wing (airfoil). The front and rear wings of ground effect cars are shaped like inverted wings to create downforce or negative lift.
Limit Layer As air is viscous, the air particles are ‘glued’ to the car surface. The next layer of air particles move slowly on these particles. The next layer moves a bit more fast and so on. We call this accumulation of air particles the limit layer.
Now, if the speed of the air through the limit layer is low, the layer maintains its laminar structure. At great speeds, the limit layer makes turbulences and dissintegrates. This breaking of the layer consumes energy and increases the drag factor. However, despite the efforts in the aerodynamic design, the limit layer destruction is inevitable, althought it may be displaced behind the car.
Lollipop The sign on a stick held in front of the car during a pit stop to inform the driver to apply the brakes and then to engage first gear prior to the car being lowered from its jacks. 
Marbles Loose balls of track surface that have been pulled up at the corners by the grippiness of the cars’ tyres. These can then catch out those drivers drifting off the racing line.
Marshal A course official who oversees the safe running of the race. Marshals have several roles to fill, including observing the spectators to ensure they do not endanger themselves or the competitors, acting as fire wardens, helping to remove stranded cars/drivers from the track and using waving flags to signal the condition of the track to drivers.
MMC Metal Matrix Composite (MMC) material developed for Formula One piston .The aluminium and ceramic alloy in question offers a weight saving approaching that of aluminium-beryllium, together with excellent thermal characteristics. Unlike aluminium-beryllium, it has a lot of potential for inlet valve as well as piston manufacture, promising significant gains over titanium valves
Monocoque The single-piece tub in which the cockpit is located, with the engine fixed behind it and the front suspension on either side at the front.
Oversteer When a car’s rear end doesn’t want to go around a corner and tries to overtake the front end as the driver turns in towards the apex. This often requires opposite-lock to correct, whereby the driver turns the front wheels into the skid. 
Paddles Levers on either side of the back of a steering wheel with which a driver changes up and down the gearbox.
Paddock An enclosed area behind the pits in which the teams keep their transporters and motor homes. There is no admission to the public.
Paintwork Both vehicles belonging to a competitor must retain their paintwork throughout the racing season for which they are entering. Any changes have to be approved
by the Formula 1 Commission. Every vehicle must bear the start number of the respective driver; the number must be clearly visible from the side and the
front on a 25 cm TV screen. The manufacturer’s logo must be visible on the front of the vehicle’s nose. The name of the driver must also be printed and clearly
legible either on the bodywork, the outside of the cockpit or the helmet
Parc ferme A fenced-off area into which cars are driven after the race, where no team members are allowed to touch them until they have been passed as legal by the scrutineers.
Pit board A board held out on the pit wall to inform a driver of his race position, the time interval to the car ahead or the one behind, plus the number of laps of the race remaining.
Pit wall Where the team owner, managers and engineers spend the race, usually under an awning to keep sun and rain off their monitors.
Pits An area of track separated from the start/finish straight by a wall, where the cars are brought for new tyres and fuel during the race, or for set-up changes in practice and qualifying, each stopping at their respective pit garages.
Plank A wooden strip that was fitted front-to-back down the middle of the underside of all cars in the mid-1990s to check that cars were not being run too close to the track surface, something that was indicated if the wood was worn away.
Pole position The first place on the starting grid, as awarded to the driver who lapped fastest during qualifying.
Practice The periods on Friday and Saturday mornings at a Grand Prix meeting when the drivers are out on the track working on the set-up of their cars for the qualifying that follows. 
Protest Something that is lodged by a team when it considers that another team or competitor has transgressed the rules.
Races The distance of a Grand Prix corresponds to thenumber of laps that are required to attain theminimum distance of 305 km. This guarantees that allteams participating in each race can becomeaccustomed to roughly the same distance. A Grand Prix
may be cancelled if less than 12 vehicles are available,or if an unforeseeable occurrence three months beforethe event makes it impossible to proceed with the race
Racing line An imaginary line around a circuit that provides the quickest lap time. When turning into a right-handed corner, the quickest line is to enter on the left
side of the track, turn in and ‘touch’ the apex and ease back out to the left side of the track. Opposite for left-handers.
Ride height Synonymous with ground clearance, the ride height can be taken as the size of the gap between a vehicle underside and the ground.
Qualifying The one-hour period on Saturdays in which drivers are allowed a maximum of 12 laps to set the best time they can, with the driver who laps fastest then starting the race from the front of the grid.
Reconnaissance lap A lap completed when drivers leave the pits to assemble on the grid for the start. If a driver decides to do several, they must divert through the pit lane as the grid will be crowded with team personnel.
Retirement When a car has to drop out of the race because of accident or mechanical failure.
Ride height The height between the track’s surface and the floor of the car.
Safety Car The course vehicle that is called from the pits to run in front of the leading car in the race in the event of a problem that requires the cars to be slowed.
Scrutineering The technical checking of cars by the officials to ensure that none are outside the regulations.
Shakedown A brief test when a team is trying a different car part for the first time before going back out to drive at 100% to set a fast time.
Sidepod The part of the car that flanks the sides of the monocoque alongside the driver and runs back to the rear wing, housing the radiators
Slipstreaming A driving tactic when a driver is able to catch the car ahead and duck in behind its rear wing to benefit from a reduction in drag over its body and hopefully be able to achieve a superior maximum speed to slingshot past before the next corner.
Spare car Each team brings an extra car to races, or sometimes two, in case of damage to the cars they intended to race. Also called a T-car (Test-car).
Splash and dash A pit stop in the closing laps of the race when a driver calls in for just a few litres of fuel to be sure of making it to the finish.
Starting grid The starting grid consists of two cars per row in staggered formation, with an interval of eight metres between each row. The driver who set the fastest time will start from the front in the so-called “pole position”, and the others will line up on the grid in the order of the times they have achieved. In the event of a tie, the driver who achieved the time first is given priority
Steward One of three high-ranking officials at each Grand Prix appointed to make decisions
Stop-go penalty A penalty given that involves the driver calling at his pit and stopping for 10 seconds – with no refuelling or tyre-changing allowed.
Tear-off strips See-through plastic strips that drivers fit to their helmet’s visor before the start of the race and then remove as they become dirty.
Telemetry An electronic device which transmits specific data (measurements) to a remote site. It electronically records performance of engine and actuation of controls by the driver. The data is then used as a foundation for determining car setup. After 1993 electronic data could only be received from the car, but no data could be transmitted back to it. However, this ban on two-way telemetry has now been lifted and bi-directional communication is once again allowed.
Tpc Tyre Pressure Control.Tyre Pressure Control permanently monitors pressure and temperature inside all four wheels, warning the driver of possible punctures or tyre defects. The system ensures a higher standard of active safety, greater economy and extra comfort.
Traction The degree to which a car is able to transfer its power onto the track surface for forward progress.
Traction control A computerised system that detects if either of a car’s driven (rear) wheels is losing traction – ie. spinning – and transfers more drive to the wheel with more traction, thus using its more power efficiently.
Turbulence The result of the disruption of airflow caused by an interruption to its passage, such as when it hits a rear wing and its horizontal flow is spoiled
Tyre compound The type of rubber mix used in the construction of a tyre, ranging from soft through medium to hard, with each offering a different performance and wear characteristic.
Tyre warmer An electric blanket that is wrapped around the tyres before they are fitted to the car so that they will start closer to their optimum operating temperature.
Turning Vane Deflectors located between the front wheels and sidepods to direct turbulent flow away from the tunnels. This eliminates a source of turbulent air to the tunnels. Cleaner air to the tunnels creates more downforce
Understeer Where the front end of the car doesn’t want to turn into a corner and slides wide as the driver tries to turn in towards the apex
Undertray A separate floor to the car that is bolted onto the underside of the monocoque.
Venturi A narrow tunnel under the side pod, shaped like an inverted wing. As air enters and is forced through the narrow center,its speed increases, creating a low pressure area between the bottom of the car and the track. This creates a suction effect, which holds the car to the track. 
Venturi Effect: Fluid speed increases when the fluid is forced through a narrow or restricted area. The increased speed results in a reduction in pressure. The underbody venturi is shaped to create a low pressure area between the road and chassis which creates downforce. 
Visualization Complex analysis tool that presents CFD data as an image.
Warm-up The half-hour period on race morning in which the teams and drivers concentrate on the set-up of their cars for the race, running with full tank loads of fuel.
Weighing During qualifying each vehicle will be called in atrandom for weighing. A red light on the approach lane to the pits indicates exactly when the driver concerned is to drive on to the scales. If the vehicle fails to comply with the regulations, it will be excluded from the race by the stewards.
Wind Tunnel A tube like structure where wind is produced usually by a large fan to flow over the test object. The object is connected to instruments that measure and record aerodynamic forces that act upon it
Partes de la Carroceria Alerón Delantero

Partes de la Carroceria Alerón Delantero

Partes de la Carroceria Alerón Trasero

Partes de la Carroceria Alerón Trasero

Partes de la Carroceria Difusor

Partes de la Carroceria Difusor

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